joi, 10 septembrie 2009

"Joie de vivre" si alti demoni

Ati vazut Swing Kids? E un film din 1993, in regia unui anume Thomas Carter (cica ar fi regizat si M.A.S.H., printre altele) si cu Christian Bale, asa cum eu nu l-am mai vazut pana sau de-atunci - dansand.

Detalii cinefile aparte, eu am vazut filmul tarziu, intr-o noapte insomniaca, pe TVR Cultural. M-am oprit din "zapat" pentru ca, pe scurt, in film se dansa. Mult si bine. Si pe muzica buna.

Pentru cei care nu ma cunosc - trebuie sa fie multi, adelcika e un cuvant atat de cautat in Google! - eu sunt o fiinta ordonata si bine disciplinata care pretuieste pana la propria-i jertfa regulile, regulamentele, legile, indrumarile, directivele, poruncile, ordinele si ordinea, in general. Ei, pentru mine si altii ca mine, ba, ca sa nu discriminez si sa fiu corecta politic (n-am inteles niciodata cum ar putea fi cineva corect politic, expresia ma duce cu gandul la celebrul exemplu din gramatica de gimnaziu - cadavru viu), pentru toti oamenii, inclusiv femei si copii, as institui o lege care sa spuna ca zilnic, o data la ..sa zicem...2 ore, tre' sa lasam cu totii tot ceea ce facem si sa dansam pe muzica, nu zgomot, 2 minute. Ca-n 1984 a lui Orwell (sa se simta cine trebuie si sa-mi dea naibii cartea inapoi) - 2 minute de "furie", doar ca prin muzica&dans. Dupe care ne ducem toti la cashile noastri. Mai liberi, mai buni, mai usori, mai curati, mai uscati - senzatia protectiei!

Asa ca lasati naibii Lost, Prison break si alte mizerii si vedeti un film bun - desigur, la cinema sau cumparandu-va dvd-ul, pentru ca noi nu incurajam pirateria decat in cazuri exceptionale in care sa zicem, prin absurd, ca suntem saraci.
Pentru un teaser Swing Kids, apasati aici. Gasiti melodia originala - genialul Benny Goodman & orchestra - tot la prietenul nostru, al tuturor, Youtube.

2 comentarii:

  1. prezent, sa traiti!!! :))
    asta cu dansul zilnic am experimentat-o pana acum vreo 2 ani, in club uneori, regulamentar, dansand frumos, si acasa zilnic, in chiloti, topaind si facand tumbe in pat, si da!!! e gimnastica fizica si mentala, radeam singura in casa. :) sa traiesti, Adela!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa iesim afara, in curtea firmei si sa dansam. Sa dansam cum ies chinezii zilnic in fata firmei la "gimnastica" aia a lor. Ar fi tare :).

    RăspundețiȘtergere