miercuri, 18 noiembrie 2009

toamna

dimineata fumurie, umeda. pasi care nu se grabesc prin frunze galbene. fosnet resemnat, cuminte. pe strada, doar o batrana cu un catel mic, urat si indesat stangaci intr-un ilic ponosit. La colt, apare batranul care aduna pet-uri. are un bat lung, plin de noduri, tocit la varf, cu care rascoleste tacticos ierburile si cosul de gunoi. in bulevard, claxoanele iritate se pierd rapid in betonul indiferent. un barbat cu ochii cazuti bea absent o bere plimbandu-se simetric pe o bucata de trotuar. vocile vesele ale baietilor de la shawormerie, clantanit de tigai, miros de ceapa. la parterul unui bloc, o domnisoara, probabil agent imobiliar, asteapta musterii pentru vizionare fluturand niste foi printr-o mapa. un alt taior negru ieftin, picioare frumoase in pantofi scalciati. un tanar tatic care a intarziat la serviciu isi provoaca fetita la intrecere pana la poarta gradinitei: "tati, eu numarrr unu, doi trrrei si cine ajunge prrrrimul, casssstiga!". chicotitul varstei fara constiinta de sine. botul umed al cainelui din parcare, familiar, plictisit, pe mana mea intinsa.

termopan, sticla si pontaj. am ajuns.

3 comentarii:

  1. bai, cred ca locuim in aceeasi zona. sau bucurestiul e cel mai mare sat din romania. ca exact aceleasi lucruri le-am vazut si eu azi dimineata. doar ca la mine, tanti cu cainele le-a dat-o taiata la doi golani (io si inca unu') care ziceau ce urat e: "dumneata esti mai frumos?".

    RăspundețiȘtergere
  2. Dom'le, daca as fi o pisi care crede ca lumea se invarte in juru-i as spune ca vrei sa afli unde stau :) In schimb, eu sustin doar ca Bucurestiul e intr-adevar cel mai mare sat din Romania. Si tipurile umane (sau cainesti, for that matter) dintr-ansul le poti numara pe degete.

    Sa traim 1000 de ani pace!

    RăspundețiȘtergere